postvandermolen

In een tijd waarin gedrukte reclamecampagnes kunnen inspelen op een gebeurtenis van enkele uren daarvoor en rouwbrieven binnen een half uur gedrukt kunnen worden, wordt iemand die al drie kwartier nodig heeft om een tekst netjes te centreren, op zijn minst als enigszins zonderling beschouwd. Initiaal wilde deze kwestie wel nader beschouwen en had voor het derde zomertyposium gekozen voor een thematische benadering. In een goed gevuld Christoffel Plantin-auditorium belichtten Gerard Post van der Molen, Joost Van Langendonck en het duo Paul Gƶttgens en Ton Halffman het historische drukken, de hedendaagse drukkerij en de printing van de toekomst. Hierbij stond vooral de vraag centraal hoeverre de sprekers zich betrokken voelen bij hun druktechniek, welke voordelen ze erin zien en welke toekomst ze voor hun techniek verwachten.

Verslag: Martijn Van Groningen. Foto: Brandon Verhaege

Deel dit Typosium-verslag

Leave a Comment